ד"ש מיקום מקביל

 


ד"ש מיקום מקביל

כבר עברנו את חג המולד והנוביגוד בפתח, תחושה של חופש והתחדשות באוויר הקר. חיסון הקורונה של חברת פייזר מוזרק לעשרות אלפי זרועות מדי יום, ויש תקווה חדשה באוויר. מזג האוויר נעים, לפחות בישראל, הציפורים מצייצות, אז מי זוכר בכלל שהיה נשיא כזה דונלד טראמפ. הנשיא החדש, ביידן, כבר בחר חלק ניכר מהצוות שלו וממש ממש בקרוב יהיה לנו נשיא חדש לארצות הברית. נשיא רגוע, שיחזיר אותנו לחיים שפויים אחרי 4 שנים של שיגעון כתום. היו אומנם שמועות על זיופים אבל בתי המשפט דחו את כל העתירות כך שהכל בסדר ואפשר להירגע.

משום מה טראמפ מסרב להכיר בהפסד שלו אבל גם זה יעבור. הטיפש השקרן יצטרך להכיר במציאות, ודי בקרוב. יש סימנים שאפילו הוא כבר מכיר בהפסד שלו, באיחור אלגנטי של חודשיים אחרי שאר העולם.  אבל מה זה הפיצוץ המוזר הזה בטנסי. אולי הנוכל זומם משהו. אי אפשר לדעת הוא מסוגל להכל, אפילו הפיכה צבאית. בכל מקרה הבועית הימנית עומדת להתנדף בקרוב, ונגלוש לימים רגועים של נשיא שפוי.

 

או ש...

 

אולי כדאי לברר מה ההזויים האלה בבועית הימנית חושבים לעצמם. אז כדי להבין מה טראמפ זומם, קפצתי ליקום המקביל. קודם כל התברר לי שטראמפ נכון לרגע זה הוא נשיא ארצות הברית. יתרה מזו ההזויים חושבים שהם בעצם הרוב, 75 מיליון ליתר דיוק, למרות שכולם יודעים שביידן ניצח בבחירות. בהמשך הסתכלתי בסעיף 2 של החוקה האמריקאית שדן בחוק הבחירות.

The executive Power shall be vested in a President of the United States of America. He shall hold his Office during the Term of four Years, and, together with the Vice President, chosen for the same Term, be elected, as follows: Each State shall appoint, in such Manner as the Legislature thereof may direct, a Number of Electors,,,

כלומר המחוקק בוחר אלקטורים שבוחרים את הנשיא. ומי זה המחוקק, אולי משה רבנו? כנראה שמדובר על חברי בית הנבחרים, הקונגרס של המדינה. מסתבר שבכל מדינה ומדינה יש קונגרס וסנאט מקומי, זה מה שהבנתי לפחות. החוקה האמריקנית נכתבה במקביל ובקשב למהפכה הצרפתית. אז הפרדת רשויות הייתה משהו עקרוני, ובטוח שלא התחלק להם מחוקק במקום מושל או מושל ומחוקק או מחוקק וסנאט. כתוב מחוקק בלבד. ויש בחוקה גם הכנה למקרה של זיוף בבחירות, לא נמצא בציטוט. כפי שאפשר להבין מהציטוט למעלה בחירות חוזרות לא כלולות בהכנה הזו.

 

בתחילת דצמבר כל מושל עשה טקס יפה ובחר אלקטורים לפי המספר שהוקצה למדינה שלו. טוב אז מה הבעיה?  ובכן בחוקה כתוב שהמחוקק, כלומר הקונגרס אמור לבחור אלקטורים. יתכן שמשך השנים התקבע נוהל בכמה מדינות ואולי בכולם שהמושל ממנה את האלקטורים. בוודאי שיש לכך משמעות אבל גם למה שכתוב בחוקה יש משמעות. ב5 מדינות, ג'ורג'יה, פנסילבניה, מישיגן, אריזונה ועוד כמה, התאספו חברי קונגרס רפובליקנים ומינו אלקטורים מקבילים שהצביעו לנשיא טראמפ. לכאורה לפי מה שמצוטט למעלה מהחוקה, אלה האלקטורים שצריך לספור, ולא את האלקטורים של המושל.

 

כתובים עוד דברים בחוקה ויש גם משמעות לנהלים שהתקבעו משך השנים. אני ממש לא מכיר את חוק הבחירות האמריקני. לפני כ10 שנים הייתי בארצות הברית וניסיתי להבין את ההבדל בין קונגרס לסנאט. מה שהבנתי זה שהקונגרס מחוקק חוקים והסנאט אחראי על הכסף. למרות שחקרתי לא מעט, לא הצלחתי להבין למה חברי קונגרס צריכים תקציב לאוזניים. לפעמים אני דוחף אצבע לאוזן וגורף קצת צהוב. למה צריך בשביל זה תקציב מיוחד, נפלא מבינתי. האנשים שנבחרו לאלקטורים של הרפובליקנים ושלחו טפסי הצבעה עבור הנשיא דונלד טראמפ, מכירים את החוק יותר ממני. ויש גם עורך דין אחד, רודי ג'ולייני, שהיה מושל או ראש עיר של ניורק, והוריד משמעותית את רמת הפשיעה בעיר. כלומר לא סתם קאקר. ובכן רודי טוען שמה שמצוטט מהחוקה למעלה זה מה שקובע.

 

אז ב6 לינואר הסנאט ו/או הקונגרס בוושינגטון הבירה, יתכנס לאשר את הצבעת האלקטורים. אם טפסי האלקטורים של המושלים יאושרו ביידן יהיה הנשיא. אם מישהו שם יחשוב שיש ממש בטענות הזיוף, אפשר שחלק מהאלקטורים של המושלים לא יאושר. במקרה כזה יתחיל תהליך שתוצאה אפשרית שלו היא שהנשיא דונלד טראמפ ממשיך לעוד 4 שנים בתפקיד הנוכחי. למיטב ידיעתי הפיכת תוצאת הבחירות בשלב אישור הצבעת האלקטורים, היא חסרת תקדים. אך תמיד יש פעם ראשונה ואולי זו הפעם, המתכון נמצא בחוקה, לא צריך להמציא אותו. בכוונה אני לא מפרט, כי כפי שאמרתי למעלה אני לא מכיר את החוק האמריקני.

 

לפני כחודש אי אז בנובמבר, ראיתי ברשת ראיון עם רודי אשר נשאל על דחייה של אחת מהעתירות שהגיש לבית המשפט בעניין זיוף הבחירות. רודי לא התייחס לשאלה ישירות ואמר שמה שהוא רצה זה לדבר לפני בית הנבחרים, המדינתי ואת זה הוא קיבל. כנראה שרודי התכוון שבעקבות הצגת העדויות לבית הנבחרים המדינתי, הנבחרים ישלחו אלקטורים עבור טראמפ ולא עבור ביידן כפי שיעשה המושל. ואכן זה מה שקרה, חברי הקונגרס הרפובליקני בחרו אלקטורים עבור טראמפ. אז הדברים מתחברים, ומאד יכול להיות שהתוכנית של רודי עובדת.

 

ומה זה מכונית התופת המוזרה שהתפוצצה בנשוויל טנסי בבוקר חג המולד? לא מצאו מניע לפיצוץ שהרס רחוב בעיר אמריקאית, כמה עשרות בתים, של מספר קומות כל אחד. לא מדובר על אוטו יפני קטן אלא על וואן טיולים, כלומר ביית נוסע. לא רואים קשר, אבל זה מרגיש קשור. אולי זו דרישת שלום מהיקום המקביל שבו לא הוחלט עדיין מי יהיה הנשיא ב4 השנים הקרובות.

אפשרות אחת היא, שאחד מאירגוני הטרור של המפלגה הדמוקרטית, מונה להזכיר לאנשים שיתכנסו לאשר את הצבעות האלקטורים, את הפרעות של חודש יוני, בכמה מדינות בארצות הברית. רק למקרה שהם יחליטו לא נכון. אם שכחת הנה תזכורת

https://maayanip.blogspot.com/2020/10/pc.html

במהומות אלו נרצחו ונפצעו קשה, עשרות אם לא מאות אזרחים ושוטרים. נבזזו חנויות עם נזק עצום, כמדומני שהסכום המבוטח הגיע למליארד דולר אבל לא הכל מבוטח. תזכורת מפוצצת זו מטנסי, משתלבת עם שטיפת המוח שביידן כבר נבחר לנשיא, למרות שלמעשה רשמית זה עדיין לא קרה, ואולי גם לא יקרה.

 

אפשרות נוספת היא שאחד מתומכי הנשיא טראמפ מנסה לרמוז שהמונופול על האלימות לא נמצא במפלגה הדמוקרטית. כלומר זו תזכורת לאותם אנשים שיתכנסו לאשר את תוצאות הבחירות רק מהכיוון ההפוך.

 

ויתכן גם שאין קשר. בכל מקרה אם הייתי גר בארצות הברית באחת מהמדינות שהתפרעו ביוני, הייתי קונה קלצ'ניקוב, ואולי כמה רימוני הלם. ובקשר לשם אולי CW2 מתאים יותר מפרעות רשמור 2. הכוונה לCivil War II. לא נגיע למספר ההרוגים של מלחמת האזרחים הראשונה. אבל מספר ההרוגים, טנקים ומטוסים, איננו המדד היחיד להגדרה של מלחמה. אפשר גם לתאר מלחמת אזרחים לפי חוסר האמון במוסדות המדינה, בלגן ברחובות שנאה בין המחנות, ורק רגע ב6 בינואר אולי נשפר את ההגדרה.

 

אופטימיות מסויגת

 

 

 

Comments

  1. יויו יפתח קצת חבל אולי על האנרגיות..ביחוד שמודע אתה לחוסר הידע ומגבלות אחרות לגבי ניתוח מצב חוקתי אמריקאי אמיתי..כאחיך הגדול מקוה שבסופו של דבר מדובר בתרגילים ..תרגילי מחשבה אצלך ו ..תו לו..תרגילים ממבוא ללוגיקה...ובפועל ברור לכה שטראמף ילך ..אגב ..כמו ביבי והקורונה תמשיך אחריהם ..אם כי לא קדנציה שלמה נקוה..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי