מהפכת הPC

מהפכת הPC



עוד נשימה זה הולך להיות ארוך.

קראתי עכשיו בוויקיפדיה על המהפכה האיסלמית בפרס, אירן, לפני 40 שנה. לא מצאתי אזכור לפיצוץ בתי קולנוע על יושביהם. 400 הרוגים במכה. זו דוגמא לשקר שאיננו מהסוג של 2+2=5. אני זוכר את ההודעות ברדיו, ומי שמתאר את מהפכת חומייני בלי פיצוץ בתי קולנוע פשוט משקר. הטרור היה שם מההתחלה, זה לא משהו שהתחיל עם הפגנות וגלש לטרור אחרי החלפת השלטון. לא קראתי הכל ולכן יכול להיות שפספסתי, אבל פיצוץ בתי קולנוע חייב להיות במקום בולט שלא אוכל לפספס. זה היה עיקר המהפכה האסלמית. ולמה אני מזכיר פצפוצים מלפני 40 שנה? כי כבר אז לא הבנתי איך העם הפרסי בוחר מנהיג שזו תעמולת הבחירות שלו. חוסר ההבנה שלי לא מנע מחומייני לנצח בבחירות, לא בטוח שהיה עוד מועמד אמיתי, אבל גם בבחירות הוגנות חומייני היה מנצח. אני בטוח שחומייני לא המציא את השיטה אם כי ללא ספק הביא כמה שכלולים.

בערך באותה תקופה ראיתי ראיון נשכח עם איזה אבו, מנהיג של חזית כלשהי שנשאל על ערש דווי, איך הוא מצדיק הרג אקראי של חפים מפשע. התשובה: "לא צריך להסביר את הטרור, הטרור מסביר את עצמו". כדאי לכל אחד להפנים היטב את דבריו של אותו ערבי חכם. לא רק בפרס, גם בישראל הטרור עובד. המקרה הראשון שהבחנתי בו היה הטבח במעלות. התוצאה הייתה הרבה נרצחים יהודים ושיפור משמעותי של העמדה הערבית. גם בארצות הברית האסלם תפס תנופה רצינית כתוצאה מהפלת מגדלי התאומים. כמאמר אותו אבו, הטרור מסביר את עצמו. הטרור עובד.    

 לאחר 40 שנה ההבנה שלי השתפרה. המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, בוחרת בתעמולת בחירות דומה לזו של חומייני, ויש לה גם כמה הצלחות לא מבוטלות. אין הבדל עקרוני בין פיצוץ בתי קולנוע על יושביהם, לבין נטרול המשטרה ושחרור כנופיות פשע ששודדות ורוצחות אזרחים באופן אקראי. בשני המקרים המטרה היא לזרוע פחד, לערער את האמון בשלטון, ובשלב הסופי להדיח את השלטון. באירן זה עבד טוב. בארצות הברית זה לא יעבוד באופן מלא. אבל גם הצלחה חלקית בכמה אזורים היא מכה קשה לעולם החופשי. זה המקום להודות בטעות קודמת במהנשמע זה. התייחסתי לביטול המשטרה כבדיחה, וצפיתי התעשתות מהירה, "מכה קטנה בכנף". בגרסת המציאות מדובר על אסון. בערים והמדינות שבהם התגובה לפרעות היא צמצום המשטרה, זה לא צמצום זה ביטול. שוטר באזור כזה שיעשה טעות ויתערב באירוע כלשהו, יעמוד מיד על טעותו ולא יחזור עליה. להבנתי ערים אלו הן שטח כבוש, שנכבש על ידי מהפכת הPC. זה לא אומר שהביזה והרצח נמשכים באותה רמה כמו בימים הראשונים. אבל הביזה והרצח כן נמשכים ברמה שתגרום לאנשים שיכולים לעזוב, ולמשקיעים לברוח. לא נראה לי סביר שנראה את זה בתקשורת. אחרי שראיתי מופעי ביזה בטלוויזיה מלווים במלל שמסביר על הפגנות, אני מתעלם מהתקשורת הממוסדת. למרות שארצות הברית איננה אירן, והעם האמריקני ברובו סוגד לחופש, קשה ברמה האישית להתנגד למשטר טרוריסטי. הלוואי ואתבדה אבל קשה לי לראות אזור כבוש כזה נחלץ ממצבו.

חשבתי גם על השם "מהפכת התרבות", לפי המודל הסיני. בסין השמידו סמלים היסטוריים והרגו מיליוני בני אדם בשם הזיה על תרבות קלוקלת. בחתימת הסכם אוסלו, צפיתי מלחמה, ונתתי לה את השם מלחמת אוסלו. מלחמה אכן קיבלנו, מעל אלף הרוגים, השם לא כל כך תפס. נראה לי אבל שמהפכת PC  הוא שם מדויק יותר. נראה מה יתפוס. אני משער שבתקשורת הממוסדת, כל הרשתות עם הסי בשם, מדברים על הפגנות ולא על מהפכה. לאורך זמן אי אפשר יהיה לפמפם את גרסת ההפגנות ויהיה צורך לתת שם למהפכה.

להערכתי בסיאטל היו עשרות הרוגים, ויהיו עוד בשלב ההשתלטות אם עוד לא קרה. למה אני מעריך ככה? אנשים עם אידיאולוגיה שמאלנית אלימה, ביטול משטרה ועוד פושעים מזדמנים. נשק יש. זה נראה לי מספיק. אין לצפות מתקשורת שמדווחת על פרעות כעל הפגנות, שתדווח על הרוגים בסיאטל. מי שגר בסיאטל לא צריך דיווחים, ויעזוב ברגע שיצליח למכור את ביתו. זה לא שאחרי שהממשל ישתלט על האוטונומיה של הפורעים, המצב יחזור לקדמותו. האלימות והפחד ישלטו בזמן הקרוב בסיאטל. כמובן שכל הנבואה הזאת תתאדה אם יבחר מושל שיגבה את המשטרה, החוק והסדר. רק שלא נראה לי שזה הכוון בסיאטל ובשאר הערים הכבושות. התקשורת לא תאפשר למושל כזה לנהל מערכת בחירות כלשהי.

מה קורה בניו יורק? הבנתי שמהפכת הPC כבשה גם את ניו יורק. קשה לתפוס את זה, ניו יורק בירת העולם החופשי. המשטרה בוטלה/צומצמה/איבדה גיבוי? עדיין מרגישים בטוח או שכבר לא? מן הסתם התשובה מתחלקת לאזורים. אני מקווה שאתה באזור בטוח יחסית.

בדרך כלל או שמהפכה מצליחה או נכשלת. מה שמיוחד במהפכה הזו, זה שהיא הצליחה בכמה אזורים. והשלטון המרכזי לא מתערב ישירות בערים שנכבשו. למה שהאזרחים יבחרו במושלים שמפקירים אותם לפחד אלימות ורצח? ובכן זה עבד באירן ובעוד מקומות בעולם. האם יתכן שיקום כעת בסיאטל מועמד שמצע הבחירות שלו הוא משהו כמו:

·         חסינות מלאה לכל שוטר שהורג פושע וגם אם בשוגג הורג אזרח תמים. (פחות מזה לא ישקם את המשטרה)

·          השלכת כל המעורבים בפרעות לכלא ל10 שנים.

·         שיקום מונומנטים ציבוריים וכו'.

איכשהו לא נראה לי שרשתות הטלוויזיה יאפשרו למועמד כזה להתמודד. סיאטל הולכת לשקוע, מי שיוכל יעזוב, יזמים חדשים לא יגיעו. הלוואי שאצטרך להודות בטעות.

בשעה קשה זו, התקווה של העולם החופשי היא נשיא ארצות הברית דונלד טרמפ, שהוא גם מנהיג העולם החופשי. למעשה הנשיא טרמפ הוא הסיבה למהפכת הPC. דונלד טרמפ נבחר לנשיא בגלל שפצפץ את הדיבור התקין, (PC), בכל משפט שני שאמר בתעמולת הבחירות שלו. דונלד טרמפ הבין שהצרה של ארצות הברית נובעת מהדיבור התקין. אסור לדבר על הבעיות ולכן אין סיכוי לפתור אותן. הדיבור התקין נמצא בכל רמה, ולאוזן ישראלית כמו שלי, לא תמיד ברור ההבדל בין דיבור תקין לנימוס אמריקני מוגזם. אבל גם בישראל בטכניון, היכן שאסור להפגין על נושא כלשהו יושבים בשולחן האוכל או על כוס קפה ומתחילים לדבר שמאלנית. אלו הדעות מהרדיו והטלוויזיה לכן השמאלנים לא מרגישים שהם אומרים משהו שאולי יכול להיות מישהו שמתנגד לו. ימני שיושב באותו שולחן לרוב יוותר ולא ידבר כי לא בא לו להתווכח. אם בכל זאת ידבר מיד ירגיש שהכיסא שלו מתחמם. וזה נמשך ברמה של המדינה. אסור להגיד טרור ואסלם באותו משפט, אז מראש אי אפשר להילחם באסלם. בוש הכריז מלחמה על הטרור. אבו חמזה אמר שאי אפשר להילחם בשם עצם מופשט. בעלות על קניין, ארץ, שייכות למשפחה, עם, כולם דברים שלא יפה לדבר עליהם. אלו דברים של אנשים עשירים שהם רעים מטבעם, עובדה הם עשירים. הPC  טופל האשמות מפוברקות על אזרח רגיל. האדם הנח ביותר לשליטה הוא אדם ששוכנע שהוא אשם במשהו.

הניצחון של טרמפ בבחירות הטריף לגמרי את מנהיגי PC , שהגוף הגדול ביותר שלהם הוא המפלגה הדמוקרטית. זה התחיל ב"לא הנשיא שלי". נמשך בכל מיני משפטים וועדות חקירה שבהם הדמוקרטים האשימו את הנשיא טרמפ בפשעים שהם עצמם ביצעו. עיין ערך הגנבות של קלינטון (איבדתי את האימיילים, כן אבל נראה שמישהו בכל זאת שמר עליהם ומטפטף לפי הצורך), שהפכו להתערבות רוסית בבחירות. כמו גם הגנבה של ביידן באוקרינה, האידיוט אפילו התרברב עליה בראיון טלוויזיוני, שהפכה לחקירה תקשורתית נגד הנשיא טרמפ. בין לבין הסתה והכפשה ברמות שלא נראו קודם. ניסו להסביר לנו שהוא טיפש, גס, אונס נשים, פרימיטיבי ומה לא. ובכן אין ספק שהנשיא טרמפ אוהב נשים ובעיקר יפות. אבל זה לא משהו מיוחד. רוב האנשים רוצים אישה יפה, חיים ארוכים והרבה כסף. לא הרבה מצליחים והם לאו דווקא הטיפשים. אישה שהייתה פעם יפה מאד, הגישה נגדו תביעה על אונס או משהו דומה. השופט פסק שעליה לשלם לנשיא טרמפ פיצויים נכבדים. אז במקום לשמוע מה אומרים על הנשיא טרמפ, החלטתי לשמוע את הנשיא טרמפ. לא שמעתי אותו מקלל. הנשיא טרמפ, מדבר ישיר אבל לא גולש לחוסר נימוס. מה שכוהני הPC  קוראים גסות ופרימיטיביות זה פשוט אי ציות לחוקי הPC .


ראיתי כנס בחירות של הנשיא טרמפ לפני הקורונה, הבנאדם מדבר שוטף זורק בדיחות, לא מתלהם ונותן הצגה מעולה. ב4 ביולי ראיתי את הנאום של הנשיא טרמפ בהר רשמור, עם פסלי הענק של הנשיאים ברקע. יש שם רווח שמאפשר להכניס גם את הנשיא טרמפ, אם יצלח את מהפכת הPC  בצורה טובה. נאום מעורר השראה, אני ממליץ לכל אחד להקשיב לכל מילה. ברור לחלוטין שהנשיא טרמפ מבין מול מה הוא עומד ושהוא נחוש לנצח.

הניצחון של הנשיא טרמפ בבחירות הקרובות היה וודאי, וזה הטריף לגמרי את כוהני הPC  מהמפלגה הדמוקרטית. זו הסיבה שמהפכת הPC פרצה. לכן הנשיא טרמפ הוא גם הסיבה למהפכת הPC וגם התקווה להבסתה.

יש עוד אבל גם ככה נשפך לי יותר מידי. ימים טובים.  

 

ומה בישראל? אין ספק שההתפרעויות האחרונות הן בהשראת האירועים בארצות הברית. הדמוקרטיה בישראל חלשה יותר מלכתחילה, וישראל תלויה בארצות הברית. כך שגם בארץ ההתפרעויות מסכנות את הדמוקרטיה בעיקר אם מהפכת הPC בארצות הברית תצליח. תלוי גם במידת ההצלחה.

  

Comments

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי