קורח ועדתו או הדרן לבנט


 קורח ועדתו או הדרן לבנט

שלום לקבוצת התמיכה

 

לפי הסקר האחרון, כשם שאנו מאוחדים באופטימיות ביום הכתרתו של בנט לראש ממשלה, או ליתר דיוק הדחתו של נתניהו מהתפקיד, כך היינו מאוחדים באופטימיות בזמן הסכם אוסלו. טוב בעצם לא כולנו. אומנם ישעיהו, ירמיהו ואפילו חבקוק, לא היו מבאי ביתי, ולא זכיתי אפילו בקמצוץ מכח הנבואה, עדיין ביום שראיתי את רבין לוחץ את היד לערפאת הבנתי שתהיה מלחמה.

 

לפי הכלל של תחשוב חיובי יהיה חיובי, יוצא אם כן שאני בעצם אשם במלחמת אוסלו על 1500 הרוגיה. מחשבה בוראת מציאות כפי שהראה דאגלס אדאמס בטרילוגיה מופלאה של חמישה ספרים. באופן דומה אהיה גם אשם בהידרדרות הקשה של הביטחון האישי בכל חלקי הארץ שיש בהם ערבים. אני יודע לא נעים לשמוע את המלה הזאת, ערבים.

 

עכשיו ראוי לציין שאני בחור אופטימי מטבעי. על החוויה הדיכאונית החזקה ביותר שלי, מתמודדים במרוץ צמוד, קילוף 3 אניות של תפוחי אדמה ושבוע תורנות של שטיפת סירים (צוללת). לא משהו שהחזיק הרבה זמן.

 

לכן אני תמיד מוצא סיבה לאופטימיות. וברוך השם יש גם נקודות אור שאפשר לשאוב מהם אופטימיות. למרות המצב הרגיש עד להשבעת הממשלה החדשה, הערבים לא וויתרו על הצתת שרפות, בשדות, בחורשות ובמטעים, מסביב לישובים היהודיים. מי יודע אם אללה ירחם עלינו, אולי גם ישרפו כמה בתים של יהודים. גם בעצם הזמן שבנט נשא את הנאום הראשון כראש ממשלה, כוחות הכיבוי עמלו על כיבוי שרפות שהוצתו בכל חלקי הארץ. שריפות אלו מוכיחות את האמון הרב שהערבים רוכשים לתקשורת, שתסתיר ותגמד את השרפות, ולממשלת השמאל שתתעלם מהשינמוך הזמני של הפרעות, לגל הצתות בכל רחבי הארץ, ותמשיך בהקמת הממשלה. סה"כ אף אחד לא רוצה לגרום לערבים את התסכול שיאחז בהם, אם יתאפקו יומיים ויחכו עם השרפות עד אחרי השבעת הממשלה.

 

ולמי שהיה מודאג, מנסור עבאס הודיע בכנסת, שהוא יחזיר לבני עמו את האדמות שהופקעו מהם. אז אני כבר לא יודע אם זה היה רעיון טוב לקנות את הבית בעין דור. בניגוד לבנט, לפיד, סער וליברמן למנסור אפשר להאמין. כשהוא אומר משהו הוא מתכוון אליו. אבל ביבי לא ראש ממשלה הגשמנו את חלום הדורות. אין כמו אופטימיות בזמן שנופלים לתהום. מי אמר פרשת קורח ולא קיבל?

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי