קורונה שלי

 

כשגמרתי את הכתיבה ראיתי באינטרנט שבבלינסון ניסו בהצלחה תרופה לקורונה. חדשות נפלאות מכל כיוון שמסתכלים על זה. מומלץ לחכות קצת. אם זה יוכח כנכון אפשר לוותר על המשך הקריאה.

קורונה שלי

במוצ"ש חזרתי מניצני עוז (מזרחית לנתניה) לבנימינה. קצת לפני נתניה נעצרתי במחסום משטרתי. לרגע חשבתי לשים מסכה אבל מיד הבנתי את הטעות ועטיתי מסכה. השוטר הסתכל עלי במבט סבלני ושאל "מה..?" אמרתי לא שאני עובד באינטל והייתי אצל חבר לעבודה בניצני עוז. השוטר לא ניסה להעמיד פנים שהוא מאמין לי. "ומה עושה פה הילד?" הוא גם בא ללמוד. "אתם יודעים שיש סגר כן?" כן כן. בלי מילים השוטר אמר לי שהוא תקוע על הכביש ב10 בלילה ושומע סיפורים מופרכים, אז לפחות לפעם הבאה להביא סיפור קצת יותר מושקע. ושלח אותי לדרכי. 

יומיים אחרי ב10 בלילה הרגשתי כאב בזמן הנשימה, מעל מפתח הלב ובחלק העליון של עמוד השדרה. חיכיתי שיעבור ולא עבר אפילו התגבר ונוסף גם כאב ראש. הכאב הגיע לרמה מדאיגה אז הלכתי לישון במחשבה לטפל בבעיה בבוקר. היה קצת קשה להירדם כי החזה העליון כאב בזמן הנשימות. עשיתי מה שאני תמיד עושה במקרים כאלו, זה נקרא תרגיל המחרשה ביוגה, משהו שהקוסמת לימדה אותי נגד כאבי גב אבל עובד גם לדברים אחרים. נים לא נים הצלחתי לישון קצת ובבוקר התעוררתי עם טיפה כאב ראש ושרידים של הכאב הנשימתי. נסעתי לשדי חמד (ליד ג'לג'וליה) וחזרתי. המשכתי לעבוד, שאצלי זה אומר לשבת מול המסך ולדפוק על המקלדת עד שהסיביות על הדיסק הקשיח מתערבבות כמו שצריך. כאב ראש קטן ותחושה של חוסר מיקוד. לא היום הכי יעיל בעבודה. בערך ב7 בערב החלטתי שדי והלכתי לישון. ב7 בבוקר התעוררתי כמו חדש והודעתי לנינה שיוצאים לרוץ. בפועל אחרי 200 מטר הבנתי שחסרים לי כמה אחוזים וביטלתי את המשך הריצה. היום עבדתי כרגיל, סחרור קל, לא ברור אם בגלל היין והוודקה שום או בגלל החברה קורונה. מחר בבוקר אני מתכנן לרוץ כרגיל.

[4:43 PM, 1/6/2021] Yiftach Maayan: אהה וה6 בינואר הגיע לוושינגטון

 

סוף דבר יצאתי שלילי בבדיקת נוגדנים. היה או לא היה

 כנראה שלא נדע.

 

והפעם שניים במחיר אחד


 





טוב יש לי זמן ברכבת אז אשפוך משהו. ראשית איחולי לכל המתחסנים.  אני אוהב שאנשים שמחים ולא רוצה לקלקל את המסיבה. בכל זאת כדאי לחשוב קצת. קודם כל רגע של עברית. לא אומרים נגיף הקורונה אלא נגיף קורונה.  וכל כך למה, כי קורונה זה לא נגיף אלא משפחה של נגיפים,  ולכן לא מתאימה שם ה הידיעה. ולמה דקדוקי עניות מטרידים אלו חשובים? בגלל המשפחה. אז מי ומי במשפחה? הצטננות רגילה, שפעת, וגם שפעת 19 מיודעתנו.  לכולם קוראים קורונה.  השפעת הרגילה מופיעה כל שנה. יש טענה שכל שנה זו מוטציה שונה, ולכן צריך חיסון שונה. אז מחכים שתתחיל מגפה קטנה במזרח אסיה. דוגמים את הווירוס ועושים חיסון עם נגיף מוחלש. בינתיים תנועת המטוסים מפיצה את הנגיף. ואז כשמגיע החורף יש שפעת עדכנית וחיסון  עדכני, ואורה ושמחה לשורת הרווח של חברות התרופות. כמה הסיפור הזה נכון אין לי מושג, אבל זה מה שמספרים. גם מספרים שיש שנים שהחיסון יעיל יותר ויש שנים שיעיל פחות אם בכלל. בסין חשבו שכמו בשאר הסוגים של הקורונה גם בזו העצבנית האחרונה, החיסון הוא נגיף מוחלש. נראה שהלך להם לא רע, אם כי ליתר ביטחון הסינים לא חיסנו את האנשים המבוגרים, קבוצת סיכון. כמובן כל המידע מסין הוא בערבון מוגבל. הרושם שלי הוא שהשיטה הסינית אכן עובדת, והפעם הסינים לא משקרים. ומה אצלנו? אולי מתחסנים היום לקורונה של השנה שעברה, ולא תהיה לחיסון השפעה על הקורונה החדשה. אולי החיסון יהיה טוב גם לקורונה של השנה הזו. ואולי החיסון יהיה טוב לכל הקורנות שיבואו מהיום ועד אחרית הימים. ימים יגידו, אני בכל אופן יורד מהרכבת.  הרבה בריאות לכל המעוניינים.

 

אם הגעת עד פה כנראה שהבחנת שמדובר על מכחיש קורונה מהסוג הקונספרטיבי, לא מכחיש. ככל שמסתירים מידע מהציבור תאוריות הקונספרציה יפרחו. הדרך הפשוטה ביותר לאיין תאוריית קונספירציה היא לפרסם מידע אמיתי ומלא, שכן ניכרים דברי אמת. מידע מלא כולל פילוג מחלות רקע בקרב המתים משפעת ומקורונה. למשל מתו משפעת 100 אנשים בשנה.

50 עם רקע של סרטן,

20 עם רקע של מחלות לב,

10 עם השמנה חריגה,

15 עם היסטוריה של עישון,

5 ללא מחלות רקע.

אפשר גם להוסיף גיל ממוצע של הנפטרים, מספרים מהשנה שעברה. כמובן גם את מספר המתים הכללי 45,000 בשנה רגילה. אחרי זה אפשר להוסיף תמותה עודפת, 2500 ב2020 כלומר 47,500 בסך הכל. ופרוט דומה ל4000 נפטרי הקורונה ו5000 הנפטרים מזיהום בבתי החולים

לאחר שיפורסמו נתונים אלו תאוריות הקונספרציה ייעלמו.

 

סוף דבר: כל הנאמר למעלה טוב על הדף אבל כנראה בלתי אפשרי בישראל. מלכתחילה לא היה ידוע מה שידוע היום על שני המקומות שטיפלו נכון בקורונה בלי להטיל סגר. טיוואן שתפסה את כל הקורונות הקטנות ושבדיה שהימרה על חיסון עדר. כך שהטלת הסגר הראשון הייתה המעשה הנכון לידע באותה עת. ואז מבחינה פוליטית כאשר כמות הנפטרים עולה, זה כבר בלתי אפשרי להמנע מהטלת הסגר השני והשלישי.

טוב לא בכל מקום הפוליטיקה דומה. בקליפורניה למשל פתחו את הסגר דווקא כשמספר המתים היומי מקורונה הגיע לשיא של כל הזמנים (לפני שבועיים, אם כי נראה שהשיא נשבר בימים אלו שוב). אולי בגלל שטראמפ כבר לא נשיא ואולי בגלל שהבינו שסגר לא עוזר.

 

ונסיים בנימה אופטימית, הצצתי בגרף התמותה היומי ורואים ירידה יציבה מהשיא של 25 בינואר. אז כנראה שבמהרה בימינו נצא מהטרוף הזה. הרבה בריאות. 

Comments

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי