לא קרה

 

לא קרה

ביום שישי לפני ה"תקיפה" האירנית כתבתי במהנשמע את זה:

"מה קורה עם האירנים? למה הם לא תוקפים? מי בכלל אומר שהתקפה אירנית באה בקרוב? ובכן לא האירנים. מי שמאיים בתקיפה אירנית על ישראל אלה האמריקאים. קצת מזכיר את האיום של השמאל בישראל שהחמאס ינצחו, אבל זו בכלל קונספרציה אחרת, אז נחזור לאמריקאים.

 

 

המשחק הקטן שלהם בעזה קצת יצא משליטה. לא מצליחים לשכנע את ישראל להפסיד לחמאס. אז אולי תקיפה קטנה באירן ואז אפשר לבא לישראלים ולספר להם שמגינים עליהם מהצרה הגדולה ולכן הם צריכים לוותר בצרה הקטנה. כלומר שואת עוטף עזה זו הצרה הקטנה. אם ילך מה טוב. אם לא נקח את הרעיון הבא של מחלקת המדינה."

כזכור אני לא שומע חדשות אבל במוצ"ש גונבה לאוזני שמועה שהאירנים יתקפו. הלכתי לישון בביטחון מלא שהאירנים לא יתקפו, כי שדות הנפט חשובים להם יותר מאשר להשמיד את ישראל. התעוררתי בבוקר והבנתי שצדקתי.

 

לדובר צהל אני מאמין רק כשהוא מדבר על ההרוגים שלנו. את כל היתר אני כבר עשרות שנים לוקח בערבון מוגבל. ואת מה שהוא מספר על עזה בערבון עוד יותר מוגבל. אז התגובה הראשונה שלי לסיפורי הירוט והבלימה היתה, שהנה עוד בלוף מתחיל להתגלגל. איך הגעתי למסקנה הזו? לא מסובך. כששלוחי האירנים, חיזבאלה למשל, יורים טיל אחד, הרבה פעמים זה פוגע. לאירנים יש טילים טובים יותר מאלו שהם נותנים לשלוחיהם. אז מבלפים אותנו, שהצליחו לעצור 300 טילים אירניים מסוגים שונים, טילים בליסטיים, וטילי שיוט. כשלוקחים בחשבון שביום יום לא מצליחים לעצור טיל בודד של החיזבאלה, חייבים להגיע למסקנה שזו מעשיה מגוכחת. אז מה כן קרה.

 

נתחיל בעובדות, לישראל הגיע טיל אחד בלבד, כך דובר צה"ל. מעבר לכך אנחנו רואים סרטוני וידאו עם מטוסי קרב ממריאים וכדורי אור קטנים על המסך, מלווים בסיפורי סבתא. נכון שאני לא מסתכל על חדשות אבל אפשר היה לצפות לאיזה פיצוץ מרענן, בסרטון וידאו עצמאי או טיקטוק. אין כלום. יום יומיים לפני, האמריקאים הפחידו אותנו עם האירנים ביד שמאל אבל ביד ימין הרגיעו שזה לא יהיה רציני. נוצר רושם של תאום מלא בין האמריקאים לאירנים. להבנתי הרושם הזה נכון. יתכן שהאירנים שלחו כמה טילים ישנים שכוונו להתפוצץ במדבר. אני רק יושב בבית, אין לי מודיעין אז אני לא יודע מה באמת קרה. אבל ברור לי מה לא קרה. הפנטזיות שמספרים לנו בדובר צהל, על 300 טילים ששוגרו ביחד  וכולם יורטו. הנס הזה לא קרה. הדבר המדהים הוא איך מצליחים לעבוד על כל האוכלוסיה. מזכיר את מה שקרה אחרי מלחמת יום כיפור, עם הקישקושים על ההפתעה לכאורה. גם אז היה  מכבש תודעה בכל כלי התקשורת, כשברקע איום אמריקאי. קיסינג'ר הבטיח לסעודים (מצולם) להחזיר את ישראל לגודלה הטבעי והצליח לו.

 

ולמה כל זה קרה לנו? ב-5000 שנה האחרונות רוב האימפריות שלטו על ידי הפרד ומשול. גם כיום, ארצות הברית דואגת לשמר יריבות מאוזנת פחות או יותר, באזורי השליטה שלה. חיסול עיראק היה היוצא מן הכלל והשאיר את אירן כגורם חזק מידי, בלי יריב מתאים. גם את ישראל צריך לשמור ביריבות תמידית. אם ישראל תנצח יהיה קשה יותר לשלוט עליה. לכן האינטרס של ארצות הברית זה עוד תיקו בעזה. אבל המשחק הקטן שלהם בעזה קצת יצא משליטה. לא מצליחים לשכנע את ישראל להפסיד לחמאס. אז אולי תקיפה קטנה באירן ואז אפשר לבא לישראלים ולספר להם שמגינים עליהם מהצרה הגדולה ולכן הם צריכים לוותר בצרה הקטנה. כלומר שואת עוטף עזה זו הצרה הקטנה.

אז לא בדיוק כמו שצפיתי. לא תארתי לעצמי שינסו למכור לנו קישקוש על קואליציה, שהצליחה להפיל את כל מאות הטילים שנורו ביחד בלילה. אבל הרעיון דומה. אולי גם יאשרו תקיפה קטנה באירן. הדבר היחיד שישכנע אותי שכל מה שנאמר למעלה זה שטויות הוא שכל שדות הנפט באירן יבערו. זה לא מסובך. הרבה יותר פשוט מהפצצת אתרי הגרעין. וגם הרבה יותר יעיל.

 

למי שכל זה נראה מוזר שישאל את עצמו אם הופתע ב-7 באוקטובר. אם התשובה היא כן, אפשר ללכת לקישור שכתבתי אחרי פרעות תשפ"א, שנתיים וחצי קודם.

https://shotef.blogspot.com/2021/09/2.html


מופיע תאור של הצפוי לנו. אזהרת צפיה זה ארוך. אין תאריך מדויק ובנוסף לעזתים משתתפים גם ערביי ישראל, ערביי יהודה ושומרון ועוד כמה. המספרים גדולים יותר אבל הרעיון דומה. כלומר אני לא הופתעתי אז אולי גם הפעם יש סיכוי שמה שאני אומר נכון. אפשר גם לחטט בבלוג. יש עוד חומר דומה.

 

לסיכום הזמן דוחק, אם לא נפעל נכחד.

 


Comments

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי