בלק פריידיי עם המשכון קו שני

 


 

Black Friday

קיבלתי שניים במחיר של אחד. כל הנצנוצים בהדמיית הפטסיטי דעכו פרט לגולה, סרטנית קרוב לוודאי, שבלטה כבר אחרי הטיפול השלישי. נראה שמדובר על גולה קשוחה שלא מתרשמת מהכימו. חכמי הפטסיטי יבחנו את הגולה ואקבל תשובה על ההמשך ביום שני.

 

 

תקציר הפרקים הקודמים. לפני כ7 חודשים איפשהו באפריל ואולי בחודש אדר, הופיעה בלוטה קטנה, כבוטן, בבית השחי השמאלי. לפני 4 חודשים, התחלתי טיפול כימוטרפי של 6 טיפולים עם הפרש של 3 שבועות בין טיפול לטיפול. כשבוע לפני התחלת הטיפול הרגשתי קצת כאבים בצלעות, מאחורה למטה בצד שמאל, בזמן שכיבה. לא משהו שהפריע לישון. בטיפול הראשון והשני, סבלתי מעצירות כמה ימים אחרי כל טיפול. לאחר מכן פתרתי את העצירות על ידי שתיית הרבה מים, עד כדי 3 ליטר, על הבוקר. תופעת לוואי נוספת של הכימו היא הפרעת שינה. בטיפול השישי ניטרלתי גם אותה במידה רבה, על ידי אכילה מצומצמת בימים שלאחר הטיפול. עדיין צריך לברר כמה מצומצמת אבל מקווה שלא יהיה טיפול שביעי, אז נשאיר את זה פתוח. גם הסטרואידים שמקבלים בימים הראשונים מעכירים את האווירה, אבל ביחס לתפריט הזוועות שחתמתי עליו בהתחלת הטיפול, יצאתי בזול.

 

 

לפני הטיפול הראשון עושים הדמיית פטסיטי שבה רואים את מצב הסרטן. קיבלתי דרגה 3 שזה אומר הרבה סרטנים, גדולים יחסית, עם ביצה קשה באזור הסרעפת. למרות הדרגה, כל הגידולים הסתדרו בנוחיות בין שאר האיברים, כך שלא הרגשתי בהם. אחרי הטיפול השלישי עושים פטסיטי אמצע ומשווים עם המצב לפני הטיפול. רוב מוקדי הסרטן דעכו באופן משמעותי. נותר כתם בוהק אחד שחכמי הפטסיטי, ראו בו שאריות של אחד מהגידולים הגדולים. מה שרואים בצילום פטסיטי זה נצנוצים צהובים בכל מיני מקומות. יש מקומות שמותר שינצנץ ויש מקומות שאסור. קשה להבדיל, ולכן צריך מפענחים בעלי ניסיון כדי להבין מה המצב, וגם הם לא תמיד יודעים מה הם רואים.

 

 

וכך הגעתי אתמול ביום חמישי, לפסיטי מסכם לאחר הטיפול השישי, שאמור להיות נקי. באמת הכל התנקה פרט לגולה שנראתה בפטסיטי האמצעי, שנותרה בוהקת. אז עכשיו אני מחכה לראות מה יגידו חכמי הפטסיטי ולאן כל זה מושך. ההבנה שלי היא שמדובר על סרטן נוסף מסוג אחר שלא מגיב לכימו ולא ברור אם יש לו קשר לסרטן שהתניע את התהליך. אם יתברר שהסרטן השורד אכן מקומי כנראה שיוציאו אותו בניתוח. אלו השערות לפי מיטב הבנתי, לא יודע מה יקרה באמת.

 

 

בשלב הזה כבר חשבתי שאומר דברי שבח על המחלקה ההמטולוגית בהלל יפה, שפעלה במקצועיות ובנעימות. ועל התיאום החלק בין קופת חולים מכבי לבית החולים. ולאחר מכן אוכל לשכוח מהסרטן. הדברים התפתחו אחרת, וכרגע לא ברור מה יהיה. כנראה שהשלב שבו אני שוכח מהסרטן מתעכב.

 

 

שבת שלום

 

עם הרבה בריאות 

 

 

המשכון קו שני

 

מסתבר שאין ניתוחים בסרטן לימפה, הוצאת הגוש המרכזי לא עוזרת הרבה, כי צריך לחסל את כל הסרטנים הקטנים שמפוזרים מסביב. כך נכנסתי למה שנקרא טיפול קו שני שמיועד לגולות עמידות. החומרים הכימותרפיים חזקים יותר והסכנה לכליות עולה. אז במקום 5 שעות באשפוז יום, מקבלים אותם ב3 ימים של אינפוזיה רצופה במקביל לאינפוזית נוזלים שמגינה על הכליות. אתמול יצאתי מפנימית א' בהלל יפה. מחלקה לחוצה, מי שנכנס לשם צריך להיות ערני, כדי לא ליפול בטעויות של הצוות הרפואי, והיו כמה. בצוק העיתים גם למדתי וכיילתי את הקצב של משאבת האינפוזיה. מצאתי שאי הדיוק שלהן גדול והקצב שמופיע על הצג די רחוק מהקצב המדוד, עד 20% סטיה. בעוד 3 שבועות טיפול נוסף ואחרי זה משהו עם הנדסה גנטית שעדיין לא למדתי אותו. ולשאלתי יש גם קו שלישי מקוה לא להגיע לשם. מחפש תחומי ענין אחרים.

 

באשר לכאבים, תופעות לואי, אין. השיטה שעובדת בשבילי, אוכל מועט ונוזלי בזמן הטיפול ויומיים אחרי, אין בחילות אפילו לא גרפס קטן. הרבה מים על הבוקר אין עצירות. מקבלים שינה טובה, אין עייפות. הבעיה היחידה היא איך שהרופאה מדברת. נשמעת מודאגת. היא גם אומרת שאין כל קשר בין תופעות הלואי ליעילות הטיפול.

 

יילה בריאות

 



Comments

  1. היי יפתח ..וערב טוב..נקוה לטוב ..אתמול ..שלשום חזרתי מהמרב"ד אחרי ביקור שם לזירוז רישיון נהיגה ..בדרך חזרה סביב 10.00 חשבתי לבקר אך לא ענית לטלפון אז המשכתי לנתניה..מבין שהיית עסוק בענין ההוא..מקוה שתמשיך בהצלחה במילחמה ..אגב הביקור בקומה 20 משרד הבריאות מראה ממדינת עולם שלישי..ערמות תיקי נייר וקרטונים בצבעים שונים ופקידים חופרים בהם במרץ..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי