וחושך על פני תהום

 


 



וחושך על פני תהום

 

חושך ירד על ארצות הברית. נראה שנאמר כבר הכל ואפשר לעזוב את הנושא המעיק והמשעמם הזה. אלא שקצב הארועים לא עוצר. להבנתי אנו עומדים בתחילתה של תקופה אפלה בארצות הברית ובעולם כולו. מזכיר את גרמניה שנת 1935, גם אז אמרו שזה שגעון חולף והכל יהיה בסדר. חופש הדיבור והמידע נרמס בריש גליי, כמה דוגמאות: שר ההגנה החדש לוייד אוסטין הודיע על עצירת פעילות בצבא לחודשיים, כדי לטהר אותו מגורמים קיצוניים, כלומר אנשים שהצביעו לטראמפ. טרוצקי מחייך בשיניים חשופות מקברו. (אני מניח שהשם טרוצקי לא מצלצל לרבים, אז באחד מהטיהורים הגדולים ברוסיה כל מי שנחשד בטרוצקיזים נשלח לסיביר). השחקנית ג'ינה קראנו כוכבת במספר סרטים מפורסמים, כולל מלחמת הכוכבים, פוטרה מהמנדלוריין Mandlorian. לא יודע מה זה בדיוק אבל המשמעות היא, שבגיל 38 אין לה סיבה לחשוב שילהקו אותה בסרט כלשהו. ולמה היא פוטרה כי היא אמרה שהרדיפה אחרי תומכי טראמפ מזכירה לה את התקופה של עליית הנאצים בגרמניה שבה רדפו יהודים. כנראה שהיא חסומת תקשורת, אז לא הצלחתי לשמוע אותה מדברת. ויש כמובן עוד הרבה דוגמאות. מדובר על ארצות הברית אז יש בסיס לתקווה שזה רק מזכיר את עליית הנאצים ובסופו של דבר הכוון יתהפך.

 

יש 100 מיליון אמריקנים מושתקים שחושבים שהבחירות זויפו, וכועסים על כך שלא משמיעים את קולם, ולא בודקים את טענות הזיוף. אז אם הייתי בעמדה רשמית כלשהי או כתב בעיתון עם אחריות, הייתי אומר ששום דבר לא מצדיק אלימות. אבל אני לא, אז אני אומר שכשמשתיקים ומדכאים ציבור גדול של אנשים, ימצאו כמה שיעשו מעשה וימרדו. איך בדיוק זה יקרה קשה לדעת. הנה כמה ניחושים.

 

מושל טכסס מודיע שהמשמר הלאומי של טכסס ילחם אך ורק נגד אויבים חיצוניים ולא נגד אזרחים אמריקניים. בשביל לשמור על בית הנבחרים יש משטרה. החיילים של טכסס חוזרים לטכסס.

 

מושל טכסס מודיע לג'ו, שלFBI  ושאר הרשויות הפדרליות אין כניסה לטכסס. ביידן אומר שזה מפרק את האיחוד. לא ג'ו, זה רק זמני אנחנו בעד האיחוד.

 

סן פרנסיסקו מבקשת ומקבלת הלוואה של מיליארד דולר כדי לטפל בחסרי הבית הרבים אצלה. מושל טכסס מודיע לביידן שגם הוא רוצה הלוואה דומה. ביידן אומר, שכל אחד לפי צרכיו וטכסס לא צריכה. מושל טכסס אומר שהוא דווקא כן צריך, ומקזז מיליארד דולר מכספי המיסים שהחברות והאנשים בטכסס משלמים. אבל לא לדאוג ג'ו אני חייב לך, הכסף ישוחרר בדיוק ביום שקליפורניה תחזיר את ההלוואה.

 

טכסס בדוגמאות למעלה היא דוגמא להמחשה. ברגע שמדינה אחת תרהיב עוז יצטרפו עוד. אני כידוע מתקשה בנבואה אבל משהו בסגנון נראה לי סביר. 

 

 

הטעון הרשמי הוא שהחיילים נמצאים בוושינגטון כדי למנוע "ניסיון הפיכה" כמו ב6 לינואר. אלא שמה שקרה ב6 לינואר נראה כמו פרובוקציה של אנטיפה או אחד מאירגוני הטרור של המפלגה הדמוקרטית. ראשית נרצחו 5 אנשים תומכי טראמפ, אחד מהם שוטר, וזאת למרות שאף אחד מהמפגינים לא היה חמוש. שנית לא חוקרים איך הם נרצחו ובמקום זה מספרים שטויות. בשלב מסוים נאמר שיש וידיאו שמראה איך השוטר שנהרג חוטף מטף כיבוי אש בראש. ביקשתי לראות את הווידאו. אני מחכה עד היום. כיום כבר ידוע שהשוטר התקשר לאחיו בטלפון לאחר שנרצח עם מטף בראש. לאחר הירצחו כשהוא לא יכול לדבר ולהסביר שהוא תומך בטראמפ (כך על פי מקורביו) השוטר הועלה לדרגת גיבור לאומי. אם מיליוני אמריקנים הצליחו להצביע לאחר מותם אין ספק שמטף קטלני בראש לא אמור להפריע לגיבור לאומי להתקשר בטלפון. רואים בבירור איך המשטרה פותחת את הדרך למפגינים. פרט למספר מצומצם של פרובוקטורים של אנטיפה "ניסיון ההפיכה" נראה כמו טיול של סבתות. רואים שוטר שמבקש מהוויקינג עם הקרניים לעזוב את השטח. הדגש על מבקש לא שום דבר אלים. כך שלא סביר שהמשטרה היא שירתה והרגה את תומכי טראמפ. יש תיעוד וידיאו רק על פגיעת ירי אחת. לגבי פרטי הרצח של שאר הארבעה יש בובמייסס. ומה באמת קרה לא נדע עד שלא יעשו חקירה גלויה. עד אז הסיפור על פרובוקציה של אנטיפה הוא הסיפור האמין ביותר. יש סיבה שאין חקירה גלויה.

 

בינתיים החיילים בוושינגטון. הדמוקרטים יודעים שהם גנבו את הבחירות ולכן הם מפחדים. הדמוקרטים מבינים שגניבת הבחירות שקולה להפיכה ולכן סביר תהיה הפיכת נגד או התנגדות אלימה. למעשה כיום חברי בית הנבחרים צריכים לעבור גלאי מתכות בכניסה למקום העבודה שלהם. אלא שהחיילים האלו לא הגיעו מהירח, יש להם דעה פוליטית, ואני מנחש שרובם לא מרוצים מהתפקיד שהונחת עליהם. לכן אין לצפות שהם יהיו יעילים יותר מהמשטרה. השוטרים למדו שמי שמנסה לבצע את תפקידו מועמד לדין, אז מה שחשוב זה לא להסתבך, וכשרואים משהו לא בסדר להסתכל לצד השני. ואם גם בצד השני משהו לא בסדר אז להתרחק. והכי חשוב זה לדבר בנימוס ולא להפעיל אלימות. אחרת תעמוד למשפט על ביצוע תפקידך.

 

 

אבל מי אמר שהבחירות זויפו. אלו סתם שמועות וידיעות כזב מסוכנות שגורמות לכל המצב הנפיץ הזה. כל צד מביא מהאינטרנט והטלוויזיה את מה שמתאים לדעתו ואין לאף צד יתרון. אז זהו שלא, אומרים מכחישי זיוף הבחירות. במקרה כזה יש בית משפט שמחליט מי צודק. ודעה של בית משפט אחרי שראה את העובדות היא המכרעת. אכן נקודת משען כפי שהיה אולי מפטיר ארכימדס. 59 עתירות על זיופי בחירות נדחו על ידי בית המשפט. ביקשתי לראות דוגמא וקיבלתי. הנה:

Read the Third Circuit Court of Appeals ruling in Pennsylvania election

https://www.washingtonpost.com/context/read-the-third-circuit-court-of-appeals-ruling-in-pennsylvania-election/e2bfd645-efb5-4862-8680-ce92c9ccf6e2/?itid=lk_interstitial_manual_9&itid=lk_inline_manual_15

והקטע החשוב

B. Facts and procedural history On appeal from the dismissal of a complaint, we take the factual allegations as true:

……….

Election Day: … On Election Day, November 3, the Campaign set up poll watchers at polling places around the Commonwealth. Appellees’ election officials kept poll watchers and representatives away from where ballots were opened, counted, and tallied. In Philadelphia, for instance, poll watchers were kept six to twenty-five feet back from officials

בתרגום חופשי

עובדות והיסטוריה. פרוצדוראלית בערעור על דחיית תלונה אנו רואים את הטענות העובדתיות כנכונות. ........

 

ביום הבחירות פקידי הבחירות שניהלו את הקלפי הרחיקו את פקחי הבחירות מהמקום שבו נפתחו המעטפות, זוהו ונספרו. בפילדלפיה למשל הוחזקו הפקחים במרחק של 6 עד 25 מטרים מהפקידים שפתחו את המעטפות וספרו את הקולות.

 

כלומר בדחיית העתירה על ידי בית המשפט, שנבחרה כדוגמא על ידי מכחיש של זיוף של הבחירות, כדי להוכיח שלא היו זיופים בבחירות, כתוב בפרוש שלא נתנו לפקחים לפקח על הליך הבחירות.

טוב אז איך זה מוכיח שלא היו זיופים? כי לי דווקא נראה שהמסמך המשפטי מוכיח שכן היו זיופים. אז הנה כמה הסברים אפשריים. טוב זו שפה של עורכי דין, אנשים פשוטים לא יכולים להבין את זה. כתוב שלא נתנו לפקח, לא כתוב שהיו זיופים. מדובר על פקידים של הדמוקרטים אלו אנשים טובים הם שמאלנים. אין סיכוי שאנשים טובים יזייפו בחירות. וחוץ מזה מה שקובע זו המציאות והמציאות היא שביידן נשיא.

אותי זה לא ממש משכנע אבל אני לא הבעיה. צריך לשכנע לפחות 100 מיליון אמריקנים שחושבים שהתבצעה הפיכה, על ידי זיוף בחירות בגיבוי התקשורת, ובעצימת עין של מערכת המשפט שהתעקשה לא לבדוק את טענות הזיוף. בעיניהם ביידן הוא לא הנשיא אלא פושע שהשתלט על ארצות הברית במרמה. אפשר להבין את השופטים שרצו להימנע מעיסוק בנושא פוליטי. הם רצו לשמור על אמון שני הצדדים במערכת המשפט. אלא שאי התערבות כשצריך להתערב, היא גם התערבות. והולך ומתקדר הרושם שאומנם הניטרליות של בית המשפט נשמרה אבל המחיר הוא מלחמת אזרחים שמתבשלת בימים אלו.

אין ספק שאם השופטים היו מורים לחקור את זיוף הבחירות, אירגוני הטרור של המפלגה הדמוקרטית (חיי שחורים נחשבים, אנטיפה וכו') היו מבעירים את ארצות הברית בערים מרכזיות. אבל אפשר היה להתגבר על תקופת הפרעות הזו. מה שקרה עכשיו הוא הרבה יותר חמור. רוב האמריקנים מאמינים שגם הבחירות הבאות יזויפו. לכן אין טעם לחכות ארבע שנים כי אולי יתחלף השלטון. אין טעם יותר לשחק לפי הכללים הישנים. קשה לי להבין מה עבר לשופטים בראש (59 עתירות נדחו באופן דומה, לא רק האחת בדוגמא למעלה). מה הם חשבו לעצמם? אם נקבל את העתירה, הרפובליקנים כבר יבינו שאכן היו זיופים ואירגוני הטרור של הדמוקרטים יתחילו במהומות ויהיה רע, עדיף להיות חכם מלהיות צודק. ולעומת זאת אם לא נבדוק את הטענות לזיופים, הרפובליקנים ישתכנעו וייכנעו. אולי אבל לא נראה לי סביר. נראה שגם לדמוקרטים זה לא נראה סביר ולכן כל החיילים מסביב ובתוך בית הנבחרים בוושינגטון.

 

חופש הדיבור נרמס בארצות הברית. בקרוב נשמע על מעצרים של אנשים שהסיתו לאלימות או זלזלו בשלטון או כל הגדרה אחרת שימציאו לביקורת על המשטר. אסור להגיד שהבחירות זויפו. אסור להגיד שביידן משתמש בכלים של דיקטטורה. אסור לדבר לא נכון. אסור להגיד שחופש הדיבור נרמס. בקרוב יהיו כמה אנשים שימאס להם מהדיכוי ויעשו מעשה. זה יהיה תרוץ להגברת צעדי הדיכוי. עוצר לילה, סגר, בעצם הנושא תורגל בקורונה. מי יודע אולי גם מחנה לחינוך מחדש הגבלת תנועה ותמשיכו לבד.

 

מכחישי זיוף הבחירות אומרים שהכל תאוריות קונספירציה. אבל זהו חוק טבע כאשר מסתירים מידע ולא בודקים טענות או מורחים חקירות, תאוריות הקונספירציה פורחות. רצח קנדי הוא רק דוגמא בולטת אחת.

 

בדמוקרטיה וגם בדיקטטורה למשטר יש בלעדיות על האלימות. השוטר מפעיל אלימות מתוקף תפקידו וכל היתר לא. בדיקטטורה אנשים מתאפקים ולא מפעילים אלימות גם כשהם צודקים לדעתם, כי הם מפחדים מהדיקטטור. בדמוקרטיה יש גם מרכיב של הכרה בלגיטימיות של המשטר. בעיני רוב האמריקנים ביידן תפס את השלטון במרמה ולכן איננו נשיא לגיטימי. ברמת אנשים בודדים אולי נראה צליפות על אנשי ממסד שמזוהים עם גניבת הבחירות. אולי מכוניות תופת.

 

הצד השמאלי של המפה מפוצל. מבחינת אירגוני הטרור הדמוקרטים, הם עדיין לא זכו בשלטון ויתכן שימשיכו להילחם. לא יודע אם זה יעזור או יפריע או יקרה בכלל. אבל בהחלט יתכן שנראה אלימות משני צידי המפה הפוליטית נגד השלטון.

אחד התרחישים הפחות גרועים הוא הפיכה צבאית לצורך קיום בחירות חדשות. למעשה יצאה הוראה של מזכיר המדינה או משהו כזה להשעות את פעילות הצבא למשך חודשיים כדי לטהר אותו מגורמים קיצוניים. ואם זה מזכיר מסע טיהורים כלשהו בדיקטטורה כלשהי אז זה על אחריות המדמיין. כמובן שהכי טוב היה אם מערכת המשפט הייתה מתעשתת ומורה על חקירת זיופי הבחירות. רק שנראה לי שבשלב זה נשברו יותר מידי כלים וזה כבר לא יעזור.

 

בקיצור יהיה רע בארצות הברית ובעולם החופשי. בישראל המשמעות היא טילי שיוט אירניים. כאלו שפוגעים במדויק. למשל בכנסת או בכור בכרכור. ראה סעודיה (טילים אירניים) וסוריה (טילים ישראלים). הקלה מסוימת אפשר לשאוב מזה שבאירן הודיעו שהמתנקשים בפחריזדה, מנהיג תוכנית הגרעין, בוצע על יד קצינים של משמרות המהפכה. תרגום, כעת יש לנו דברים יותר דחופים מאשר לנקום בישראל. או במילים אחרות קודם ניקח את סעודיה אחרי זה נכה בישראל. לאירן יש את הטילים הדרושים כדי לפגוע במטרות כמו הכור האטומי, שדה התעופה ועוד. כמה הם מפחדים מהתגובה של ישראל לא ברור. למזלנו סדר העדיפויות של אירן הוא קודם כל סעודיה שהחשבון איתה הולך 1500 שנה אחורה לכיבוש האכזרי של פרס על ידי הערבים. אין שום סיבה אמיתית לעוינות בין ישראל לאירן, להפך יש הרבה סיבות לשיתוף פעולה. אבל נראה שזה לא יקרה בקרוב.

 

פורים שמח

 

 


Comments

Popular posts from this blog

בשורות טובות

אוסלו 2 ספונטני

משבר חוקתי